dilluns, 14 d’octubre de 2013

Badger Mountain Challenge, PaParAmericana!!!!





















Em trobo a Estats Units i després de visitar el meu germà uns dies a la ciutat de New York, aprofito per estirar les cames amb unes 100 milles (168 km) a Seatle Washington, un cop aterro allà, estic bastant petat i m´en vaig directa a un motel de carretera, el típic de pel·lícula americana de 20 dòlars la nit, Son les 5 del matí i vaig el punt on m´ha dit la organització que haig de anar, no hi ha ni el gos, i després de espera 20 minuts veig un tiu amb rastas (versió americana del meu amic Jordi rastas) i va vestit de corredor, i li pregunto si puc anar amb ell que m´han deixat tirat, i vaig amb la seva parenta i ell, de camí em diu tot dormit, jo condueixo igual que corro lentament, jeje, em parteixo la caixa amb el colega, i em comenta com és la cursa que ja l´ha corregut. Arribem i flipo em penso que estic en una cursa de 30 km, la gent no pota ni motxilles ni res, un bidonet a la mà i prou, i molts corredors amb dorsals que posa ”pacers” fan de llebres per motivar els corredors i no classifiquen a la cursa.

Comencem, vinc amb moltes ànsies, ja que la última carrera Spine Race em vaig retira per lesió, i tiro com un cavall, i ens posem el cap de cursa jo i un marrec, que a la sortida no li donava un duro sembla que tingui 13 anys i va amb una camisa, dons anem xuscadíssims els 2, fem la primera pujada tota corrents i un cop dalt el tiu para a pixar y em diu que baixi per un corriol que hi a allà, que ja m´atrapa, dons baixo baixo, miro enrere i veig que tarda la vida, que passa aquí, baixo un tram més, em giro i veig un grup de corredors coronant i anant cap una altre direcció m´ha futur la cabra...zxytvspñrñ, gas cap amunt, un cop dalt m’han passat més de la meitat de corredors, em fot molta ràbia que m´hagin fotut la cabra, però em poso el chip de començar de 0.
Vaig adalantant a la gent fins que em poso el 2n grup a davant només hi ha el pues, però ni el veiem, som 4 corredors i anem a molt bon ritme, i anem fent la goma, m´en vaig del grup a pel primer, si m’és no ho intento, vaig tirant a molt bon ritme, poder més alt del que voldria, ja que el terreny és molt corredor i trencacames amb algunes rampes guapes i cada 15 km hi ha els avituallaments, només veig familiars no hi ha gaire ambient, i la cursa no esta gaire ben marcada, però la zona esta guapa, a més vaig pensant amb lo lluny que estic de casa a uns 10.000 km, però que en aquell moment cada petjada que trepitjo en aquell moment la faig la meva aquella terra, però cada passa que deixo enrere mi aniré allunyant i segurament no la tornaré a trepitjar mai mes, ja que està a l´altre punta del món , penso i penso amb milions de coses, i menjo kilòmetres que ni m´entero, fins que em perdo un altre cop, no sé per on és, i vaig boig buscant el camí, no el trobo i vaig tirant enrere fins que veig el grup que havia deixat enrere que gira per un caminet, poder que vagi amb ells que ni ha un que ja l´ha corregut la cursa, apretu fins atrapa’ls, mal negoci ja que i arribo cansat, estem el km 70 quan 2 corredors li enxufen una mica més i jo intento atrapal-se xro no puc, ara bé un pujadot important que ja em costa de pujar i gas cap el km 80.
Ja estic a meitat de cursa i després de menjar 3 quarts de pizza per dinar,(és lo que te corre amb els yankis) torno a tira, però a un altre ritme ja que ha sigut una primera part rapideta rapideta, i les cametes estan tocadetes, bueno em rento la cara les mans, panxa plena i gas altre cop, però vaig trotant i el ritme és molt més baix, troto suau i un kilòmetre abans del 95 a l´avituallament, vaig a ritme de veterà de guerra després d´una batalla, em poso musiketa aviam si m´activo però res i decideixo reposar 30 minuts, em trobo cansat, m´adalanten com 4 corredors, tots molt amables diguent-me si em faltava alguna cosa, però necessitava parar un moment i em sent perfectament, ara estic llest per tornar amb ganes.

Vaig tirant a bon ritme, veig un frontal llunya i intento atrapar-lo, no el pillo però mel trobo a l´avituallament, allà hi ha la policia, ens diuen que vigilem que estan buscant a uns gamberros que estaven tirant botelles de vidre a uns corredors, collons, l´altre noi es queda allà un rato i jo vaig tirant amb solitari, pensant que si trobo aquets imbecils els i futre una pedregada de roks, dons vaig tirant i de cop arribo a la carretera, cap senyal, jdr, però veig uns frontals a les muntanyes a davant meu, mi fixo bé que siguin de corredors, tiro a la dreta per la carretera i vaig en direcció les llums però a lo lateral i quan pugui travessaré totes les bardisses, però sembla impossible, tiro i tiro rallat sense cap marca, en aquestes altures de cursa ralla perdre el camí, a mes la cursa esta mal marcada, vaig mirant enrere i cap llum, fins que bé una moto de cares, que per la meva sort és de l´organització, em diuen que no vaig bé per allà, els i dic que no hi ha marques i em diuen que vagi tirant que ja ho tornaran a marcar, m´he perdut uns 2 km + 2 de tornada, cxllxns, fins que trobo camí no se quants em deuen haver passat,  tiro tiro i ja estic el km 150.  

pujo per una pista i veig un cotxe que puja amb la musica a tot drap i pensava que eren els gamberrus, però es una pista pedregosa i vaig jo més ràpid que ells, però ja em pensava que tindria mogudes, dons tiro em sento super bé, i donant-ho tot, veig 2 corredors i els adalanto, ni els avia vist abans em deurien adalantar en el trencant, i km 160 últim avituallament, em diuen la hora que és i veig que vaig sobradíssim per baixar de les 24 hores, tant que creu la meta al km 168 amb 21 hores i 31 minuts, anava tant xuscat a l´últim tram que pillo a 2 corredors que han flipat quan m´han vist entra a menys de 30 segons d´arribar a meta d´ells, però no he volgut fotralsi atxasu i he entrat darrera d´ells a més que havia parat a treure l´estalada per entra a la meta de seatle wasington amb l´estaladaka, ke n´aprenguin!!!!!!


Cibella de finisher a l´esquerra i cibella finisher sub 24 a la dreta, mola això de que et donin un altre premi per si li has futut -24h 


Kilometres: 168 Km
Desnivell positiu: 6.000 m
Posició: 12
Temps: 21 hores i 31 minuts