divendres, 7 de setembre de 2012

GR-11 una super gran aventura impossible d´oblidar


De Cabo de higuer a Vall Ter 2000 pel GR11.

(tinc problemes amb el blog i no puc posar fotos, però quan ho solucioni ja les posaré, son radikals, )
Ha sigut una de les aventures més gran de la meva vida i de les més dures també, l´objectiu era fer tot el GR11 amb 14 etapes i sense descansar cap dia, al final van sortir 12 etapes 680,67 kilòmetres amb 38.510 metres de desnivell positiu, amb 12 dies, i corrents han sortit 117 hores i 28 minuts en moviment, per culpa dels focs que va haver-hi no vaig poder acabar a part de que la meva família estava preocupada, era perillós (des e nou creus oloràvem els incendis), i un cop aturat no podia continuar, ja que havia de agafar un avió cap a Edimburg, però estic molt orgullós del que he fet, ha sigut molt dur, a més em va sortir una butllofa, però vaig saber aguantar el dolor, i bueno van faltar 2 etapes, que em coneix el tram i sé que ho hagués pogut aconseguir, ja que em sentia molt fort i ja era el tram final, una excusa més per repetir aquesta superaventura.

1r de tot agrair la ajuda del meu gran amic Joan Pages, que sense ell això no hagués sigut possible, ja que m´ha fet de cotxe de suport, logística, dietista, motivador personal, ja que els matins aixecar-se a les 5:30 del matí era molt dur, jijiji i cada dia mel trobava a final de etapa, cada dia era la mateixa rutina un cop arribava a lloc (a vegades el migdia a vegades a la tarda i a vegades casi de nit), el primer que fèiem era anar a fer birras, això anava a missa, després muntar la tenda, jo em dutxava i rentava la roba, amb 2 samarretes i 2 pantalons vas que xutes, m´entres en fas servir un l´altre sestava assecant. I després sopàvem, i preparàvem la ruta de l´endemà, que en teoria ja estava feta i només era seguir el planning però no ja que a vegades les rutes no sortien (moltes vegades) i les aviem de modificar, aquí també sort del Joan que i entén fort del tema, jo també però no tant. I ja fèiem petar la xarrada fins a l´hora de anar a dormir.

1era etapa de Cabo de Higuer – Elizondo

65,55 kilòmetres, 2.428 metres de desnivell positiu amb 8:19.
Dons 1era etapa fàcil, he arribat a Elizondo a fondo, he anat ràpid, ja que tinc moltes ganes de veure que em trobaré per el camí, i m´he sentit com un cabirol jugant a pujar i baixar muntanyes, m´he trobat a un parell de caminaires que em preguntaven que feia quan els hi he explicat flipaven, ja que no és molt normal fer aquestes coses corrents, jo els i deia que creia que era més dur fer-ho caminant.

2na etapa de Elizondo – Fabrica de Orbaizeta

51,2 kilòmetres, 2.366 metres de desnivell positiu amb 7:47.
Sensacions bonissimes també, ara la calor m´ha deixat una mica més enrampat del que estic normalment, recordant bells temps a penyalara, avui ha sigut el meu sant, i ho he celebrat com més m´agrada.

3era etapa de Fabrica de Orbaizeta – Izaba

55,67 kilòmetres, 1.947 metres de desnivell positiu amb 7:31.
avui estava molt mal marcat i a més ha fet molta boira tot el contrari d´ahir, corrents m´he sentit lliure com un falcó a vent a favor i de moment cames i cap responen bé, avui he fet part d´una ruta que vam fer quan era petit amb els meus amics del cau.

4rta etapa de Izaba – Candanchú

48,47 kilòmetres, 2.390 metres de desnivell positiu amb 7:34.
Ja he creuat el País Basc i estic a Navarra, he trobat unes muntanyes brutals, brutalissim només per això ja ha valgut la pena venir. m´he teletransportat a la prehistòria, a més el matí he estat esmorzant amb un grup d´isards, ja que no tinc companyia humana la tinc animal ;-}.

5ena etapa de Candanchú – Balneari de Panticosa.

55,46 kilòmetres, 3.012 metres de desnivell positiu amb 10:14
Avui hi ha hagut 2 problemes, el menys dramàtic ha sigut que avui era una etapa facileta i per arribar aviat i descansar, avien de ser 40 kilòmetres i casi però no, el 2n problema i més greu ha sigut que m´he perdut i he volgut rectificar i m´he liat com mai, després de pujar 300m de d+ per tartera, he vist que no era gaire lluny de lo que em marcava el GPS, i un cop casi a dalt he vist que tornar enredera no era gaire bona idea i he tirat endavant, la qüestió era si allà dalt el pic, no hi havia sortida, cagada de Pastoret, ja que avia escalat un tram i era impossible tornar enredera, per sort un cop el pc l´altre costat de muntanya era vertical però es podia baixar, sinó ja em veia trucant el 112. la resta molt guapo la pujada al infierno ha sigut brutal i molt dura, he pasat per colls de 2.800metres molt guapos, ara estic cansadet avui.

6ena etapa de Balneari de Panticosa – Pineta.

60,42 kilòmetres, 3.381 metres de desnivell positiu amb 11:23
Brutal avui i tota la part del mont perdut també, a més quan he arribat a Pineta m´he trobat a l´amic Albert fent el senglar per allà, hi ha hagut un moment que m´he espantat quan he trobat a un guarda d´un refugi i xarrant em deia que era impossible arribar a Pineta de dia, i li dic que vaig corrents, que no , que no, dons li he fotut tralla i ha vingut la 1era pajara, per culpa del guarda, dons el final he arribat i encara he tingut 1h30m de sol, ke n´aprenguin ara la baixada fins a pineta de les més radikals que recordut haver fet mai, molt guapa.

7ena etapa de Pineta – Biadós.

44,31 kilòmetres, 2.429 metres de desnivell positiu amb 7:28.
Pensava que no em podria moure després de la baixada, però ha sigut començar a córrer i fora tots els mals, és increïble el cos humà, i a més ara ja posut el pilot automàtic i vaig tirant.

8ena etapa de Biadós – Refugi de Conangles.

46,59 kilòmetres, 2.626 metres de desnivell positiu amb 8:48.
Avui ja comencem amb altura, he passat pel coll de possets mol guapo i baixant com cada dia el matí despertant els isards, i per entretenir-me jugo a un joc, a que no m´atrapi el sol, com sempre després del primer pujadot o el 2n em sol sortir el sol, a la baixada intento agafar el màxim de ombra possible, si començo a estar molt malament del cap, jijiji

9ena Etapa de  Refugi de Conangles – Guingeta D´Areo

54,58 kilòmetres, 2.678 metres de desnivell positiu amb 9:26
Brutal el circuit, he fet trams de l´ultra de l´Aneto, de carros de foc i de pedals de foc, una passada, a més he trobat a un amic pel camí, alguna pèrdua però ja es part del joc, m´he deixat endur per l´encant d´aquest lloc, llàstima que he patit molt de la butllofa que tinc el peu.

10ena etapa Guingeta D´Areo – Arinsal.

70,79 kilòmetres, 5.007 metres de desnivell positiu amb 13:57.
Molt dur i molt dolor el peu, però aquí estem per passar tot el que s´ens posi per davant, tram final molt bèstia, 1.700 metres desnivell positiu la última pujada, molt llarga, i entrant a un dels països que més m´agrades Andorra.

11ena etapa Arinsal – Puigcerdà

62,68 kilòmetres, 4,053 metres de desnivell positiu amb 12:45
Avui tenia la companyia dels meus amics jordi i oriol, m´ha anat molt bé ens ho hem passat genial ara el tram final volien estar solets per no sé que volien fer i he anat tirant, jijiiji, merci companysus ho agraeixut moltissim.


12ena etapa Puigcerdà – Vallter 2000.

64,95 kilòmetres, 3.492 metres de desnivell positiu amb 11:42.
Avui hi ha 2 noticies 1 bona i una dolenta, la bona es que vindrà amb mi el meu colega Albert perez, la dolenta hi ha un foc a l´Empordà i perilla que arribi a garrotxa que es on vaig jo demà, això em desmotiva una mica, però que cony a vire el moment i farem el qe més ens agrada trescar per les muntanyes, hem trobat un munt d´isards, em fet 2 parades tècniques amb 1 he trobat el tiu que fa de caçadors de bolets, hem parlat amb ell per lo del foc, però no li he volgut dir rés si era el de la tele i tal, crec qe no li deu molar i l´altre parada ha sigut a Núria, i ja baixant de nocreus hem trobat l´amic massa que també volia fer un tram amb mi, moltes gracies amics, aquí s´acaba la superaventura pels Pirineus tot fent el GR11