diumenge, 11 de març de 2012

MARATRAIL de BONMATÍ

 LA GRAN FESTA DE CASA

Dons he baixat de Edimburg, per motius personals i apart m´ho he fet venir bé per poder participar a la cursa del meu poble, i com a 25é any consecutiu que és fa la marxa de Bonmatí, ho celebrem fent més km´s, 45km, per les meves terres que tan estimo, el dissabte abans de quedar amb uns amics, vaig a fer un tram de la cursa i em quedo parat de lo ben marcat que estar.

Quedo amb l´oriol i anem a fotre unes birres a casa uns amics “Enrampats”, i cap a dormir, que demà a les 6, comença la festa.

Després de menjar un puré de patata amb carn a les 6 del matí anem a buscar dorsals i cap al Bar falta gent, ja comencem a trobar amics per tot arreu, m´encanta, aquest moments abans de qualsevol cursa o sortida, son brutals.

Per feina, sona la traca i gas a la burra, fem un grupillo molt bo, però la cosa va molt ràpida, és el que passa quan hi ha molta makina. Fins a la Pera anem tots junts, però aquí és va separant, el guido en toti bés i un parell més, li comencen a fotre grana i naltrus ens quedem un xic endarrer amb el meu amic i company de batalles Josep Maria, en Juli i un amic seu, i anem fent a bon ritme, al final de la recta de calders encara diviso a les cabres de davant, avituallament a calders al km10 i 1ª parada a emplenar diposit, ara toca pla i cap a dalt a sant grau s´ha dit, 3km de pujada (aquest any pugem per un lloc diferent) i ja estem dalt, i ara grana que bé tot de baixada, aquí em trobo el guido, que em diu que s´ho vol agafar més amb calma( a més fam dir de fer-la junts, xro un s´anima i..).

Pim pam xarrant i ens passa volant fins a sota Sant Roc km22 i avituallament, aquí ja començo a notar el poc entreno que porto, ara toca la pujada forta, curta però empinada, ara aquí en Juli el seu amic i el guido, comencen a puntejar a una pujada, que sé que és millor pujar abaixar el ritme i després ja li pots recuperar a la baixada, i així ho fem, fins que sento el guido cridant, diu que vol obrir noves vies d´escalada per san roc, jejjee, han tirat pel recta, els crido diguen que tornin enredera, i rectifiquin a l´esquerra, m´entres anem amb el josep mª, anem xarrant i arribem a san roc, sense entrar-nos i estem super bé, fem la baixada a molt bon ritme i cap a santa Elena en un tres i no rés, i gas cap baix, és un tram ràpid i ens deixem portar per les bones sensacions.

I cap a Santa brígida, aquí després baixem fins a la font de Can Catau, m´encanta aquesta baixada, i avituallament al pla de can sensaire, aquí trobo en joan, ens diu que els de davant estan a 15 minuts, i penso només 15 minuts, collons si que anem a ful, ara a partir d´aquí, em començo a sentir cansat, és normal, des del gr-10, no he entrenat re de re, aviam vaig a un gym per mantenir una mica, però només he sortit a córrer a muntanya 2 dies i ho noto, però ara bé una zona que m´encanta i això em dona força, la zona dels 3 rocs, que puja fins el poblat ibèric i cap a puig dalí, m´encanta, ara faig fos, i passat can puig km 37, li dic en josep mª que tiri, que em bull menjar una barreta i que ja l´atrapo, per sort aquesta barreta em senta de puta mare i al cap de 2 minuts estic bé i ja puc córrer de puta mare, simplement a sigut una blanca, de les de tota la vida, jejejje, i ja vaig fent, miro aviam si puc tornar amb en josep mª, però no el diviso i vaig fent al meu aire, en aquest tram final, només puc pensar amb una cosa i és amb l´amic Josep Roca, gran persona i amic de la muntanya, que ens va deixat el divendres, i començo a pensar amb la meva avia que tb estar malament i amb lo injusta que pot ser a vegades la vida, però que aquí estem ara en aquest moment fent el que més m´agrada i això és el que ens dona vida xr tirar endavant, avui va per ells i només ells, i amb la ment plena d´energia renovada i amb ganes de disfrutar, vaig corrents amb alegria, pujada fins dalt la capella de sant julià al trote, i gas cap a Bonmatí, on ja hi han un munt d´amics.

La cursa que fem a Bonmatí, no és competitiva, és per tothom, però he entrat el amb un temps de 4:19:00, pels 45 km i 1.800m desnivell positius. Estic molt content, ja que he corregut molt a gust i el més important amb amics. Ara aviam si  podem arribar a la 50ena edició.
Felicitat a tothom que ha vingut, i gracies per tot, organitzadors, voluntaris, a tots, gracies per fer-ho possible.

remarcar també el que em deia la majoria de la gent, i és que ho trobaven molt barat, pel que donaven i, a més a la revista de l´amic, que tb regalaven surt una entrevista que em van fer i personalment encara fa més il·lusió.
Fins l´any que bé, salut i muntanya

vídeo Maratrail, al loro seg.20,jeje


algunes fotillos d´amics