dimarts, 17 de gener de 2012

GR-10 XTrem, posem les piles al 2012

GR-10 XTREM




Anem amb L´Oriol cap a Puçol, comença “la ruta del bacalao”, i anem en buscar d´un bar on hi haguí estrella, ens costa una mica però ho aconseguim, fem temps fins que diem de anar al brifing, no sabem on és i una dona que trobem ens vol acompanyar tan si com no, i això que li diguem que tranqui que tenim el cotxe lluny, però ens i acompanya, quin fart de riure, la tia amb la bici esbufegant per una pujada casi s´estampa, a part que em creuat tot el poble, molt amables la gent d´aquest poble.

Arribem molt justets per agafar els dorsals, i anem a fotre alguna birra més abans de sopar.


Anem a sopar i ja trobem coneguts, de les 5 xibeques que hi ha al menjador una la tinc jo i l´altre l´Oriol, i quan anem a repetir ja ens han fotut les xibis, jejee, la gent acaba de sopar i s´en van a l´esprint al campament gitano, nosaltres ens ho agafem amb calma, i després decidim jugar amb una mena de columpios extranys, que hi han a fora, i cap al campament gitano a dormir.

Ens aixequem aviat cap a les 5, i cap al cotxe a fer totes les parafernàlies: -cremes, -sals a l´aigua, -2 barretes energètiques (per si entra pajara), -revisar tot el material obligatori, i cap a deixar la bossa de roba, que trobarem a la meta. Control de material, xerrar amb uns quants amics i cap a la sortida.


Ressaca o son ????


Sortida a les 6 del matí, merda ens em en-descuidat de esmorzar i amb les birres de ahir pot ser criminal, cap problema a més estic motivat ja que fa 2 mesos que no faig cap cursa , no tinc ni fred (a Bonmatí fot molt més fred que aquí), només començar, faig un esprint fins al cap de la cursa per anar a saludar el Salva, que ´han dit que està per aquí, però després ja em quedo amb el 2n grup (molta maquina avui a 1ª fila), i ja anem menjant milles i suant birram.

La veritat, és que és una cursa molt rapida, i per això comencem molt a gas, en tot moment veiem els de davant, passem km10 i portem menys d´1 hora, perfecta, cap el km15-20, hi ha una senyal el terra que ens indica a la dreta, i tots cap avaix, que veurem més tard que no és per allà, som com 6 corredors, però no em perdut gents de temps ja que veiem que era seguir el camí principal, (però la marca al terra a ma dreta i era ben marcada, poder d´una altre cursa), seguim ara més gent, però com sempre passa el grup és va estirant, fem un tram que és el que més m´ha agradat de grimpar una mica, allà avanço gent i tot i ja vaig amb un corredor que diu que li fot mal el genoll però tira molt bé, arribem el km30/35, i ens diuen que anem amb 9éna posició, crec que anem massa ràpid i redueixo una mica, el company tira (al final ha quedat 4rt), i ja vaig fent a la meva bola, de cop cap al km 40 veig a l´amic Oliva, li fot mal l´esquena, una pena ja que anava per davant, parlem un rato, però jo continu, fins el km43 que i arribo amb 4:25 molt ràpid, i aquí hi ha avituallament fort, i des d´ahir que no menjo rés. Aquí em fotut un plat d´arros, un entrepa de tonyina i uns 10 talls de taronja (increïble, de les millors que he menjat a la meva vida).

Es l´avituallament que m´hi he estat més, a i també em fan revisió de material, dons tip com un ànec de granja segueixo el meu camí, però no tant ràpid com abans, aquest tram he fallat, ja que eren 20 km sense avituallament, i amb el gustasso de les taronges només he emplenat un bidó i l´altre el tinc menys de la meitat, i cap el km 50/55, hi havia una pista, jo l´he seguit i el camí era a la dreta, al cap d´un rato em dic merda fa rato que no veig senyals, tiro enrere i veig aquest trencant, quina putada, però no ha sigut tan greu uns 10/15 minuts, a partir d´ara estaré alerta fins al final., el problema és que no tenia aigua, anava racionant glop a glop, però m´he deshidratat una mica, i sumant les birres d´ahir tenia més números, dons allò que et quedes salat de dalt a baix, he tardat una mica a recuperar, i em passa la gent a gas, intento seguir-los ja que no bull anar sol, que porto casi tota la cursa sense trobar a ningú, però estic debil i no puc, fins que ja arribo a l´avituallament, em bec molta aigua i sals, i ja em sento millor, veig alguns companys que els i ha passat igual que jo.

Sortim del avituallament amb un nanu d´Alicant el Vicente, jo ja estic millor després de hidratarme, i ja li dic que si vol anem junts fins a meta, em diu que ok, però que si bull tiri, agafem un trote molt còmode i a menjar milles, ja estic al màxim, al moment critic de la cursa ja l´he passat, i el company em diu que podem baixar de les 11 hores, ja que ell és el 3r cop que fa aquesta cursa, dons vinga ja arribem al tram final, queden 2 pujadetes no gaire fortes i cap a meta, al final el compi em diu que entri jo primer, que ell vol entrar amb la seva filla, xro espera i no les veu, després ja ha pogut fer fotos amb ella, i ja cap a la meta.
a meta amb el vicente

El principi i al final de la cursa m´he sentit molt còmode i amb molt bones sensacions de córrer, ara a mitja cursa no tan bones sensacions, però molt content, he trobat el que buscava, patiment, satisfacció, companyarisme, tot això = Victòria.

I ja dutxeta de les bones, unes converses amb els amics, i a part de la medalleta de finisher m´han regalat un forropolar la gent d´Alcanar(oliva), un detallàs, ja tinc ganes de anar a fer la “Pujada al Montsià”, i ja anem veient la gent arriba, entre elles “la loca de las coletas”, que tb s´han perdut un bon tram amb l´oriol, però tot i així ha fet podí (V5..jejejee), i més tard l´Oriol, perfecta, així podrem pillar el primer bus, que encara ens queden 5-6 hores de cotxe, més 1 horeta de bus (el conductor estava molt pillat, un suïcida), i ja parem a mig camí d´autopista a subar unes horetes ja que el cansanci és comença a notar i al matí cap a casona, ara 3 mesos sense fer cap cursa, esper-ho aguantar el mono fins la Trailwalker, quina putada...

La organització ha estat molt bé, poder algun punt d´aigua no hagués estat malament, en el meu cas la deshidratació ha sigut culpa meva, ja que no he emplenat del tot els bidons quan tocava, però xarrant amb la gent, tothom deia que han trobat a faltar punts d´aigua, la resta la veritat que molt bé, i gràcies per aquestes taronges tan gustoses, si em diuen que l´any que bé tindran les mateixes taronges, repeteixut sense pensar-m´ho, jejeje, els voluntaris tots molt ben perits i molt atents ajudant-nos en tot moment, us ho agraeixut de tot cor, sous collonuts. 


Kilòmetres: 93 Km
Desnivell Positiu: 3.800 metres
Desnivell Negatiu: 3.300 metres
Temps: 10:50:00
Posició General: 15 de 300

video cursa


2 comentaris:

Sebas Guim ha dit...

Ostres nano, estàs fet un màquina!!! Enhorabona per la cursa...per aquesta i per les altres que has fet els últims mesos...Quin fart de moure't amunt i avall. Veig que tens el link de la Western States. És un objectiu real? Per al 2012? Gran!!!
No t'hi cansis.
Una abraçada.

Jou27 ha dit...

ei sebas, com estàs crak, la veritat és que aquest any passat no he parat gaire per casa, jeje
La Western States m´agradaria fer-la algun any, però de moment només és un somni,.
Que tinguis molta sort amb tots els teus objectius del 2012, i aviam quan tornem a coincidir en alguna altre aventura.
Salut i a cuidar-se.