UN GUERRER LLUITA FINS EL FINAL

dissabte, 23 d’octubre de 2010

MARATHON DES SABLES: començen els preparatius i els dubtes



Si, m´en vaig cap a fer la Marathon Des Sables, a principis de abril, una cursa pel desert Marroquí del Sahara, serà la 26ena edició, es difícil aconseguir plaça ara encara es més difícil aconseguir la pasta, a Anglaterra la llista de espera és de 2 anys.

Falta molt, uns 5 mesos xro el temps vola i haig de comprar material que no tinc i provar-lo que em vagi bé, no pots anar allà sensa provar-lo és un suicidi assegurat.

Molts diuen que és probablement la cursa més dura del món, jo personalment li tinc molt de respecta, xro crec que hi ha curses més dures com la Transahariana, Tor des Geants i algunes d´aquestes tan heavys, ara la MDS també a de ser durissim, 7 dias pel desert, més de 250 km amb 6 etapes, auto-suficiencia total menys amb l´aigua, i a Tº molt extremes, de més de 50º en ple dia i Tº molt fredes a la nit, a part també dels mil i un problemes que poden sorgir a mitja cursa, un dels més comuns són les ampollas dels peus, deshidratacions, roçadures(ingle, cuixa, peus, esquena xr culpa del pes de la maleta, aixelles, mugrons, etz..), mals de panxa de cap, etz, etz, i si s´acumulen varies coses les puc passar molt canutes, només de pensar amb tot aixòs m´estàn entran unes ganes boiges de anar-hi ja de ja, jejeejje.

Un altre problema que jo no i contava es amb els escorpits i serps, i és que al marroc hi ha unes 12 espècies de serps diferents i unes 10 espècies diferents de escorpits i la putada es què tots són verinosos i la majoria nocturns, aixós ho sé perqué aquest dijous a Amer feien una xarrada del Sables(hi havia un noi d´amer i en Josef Ajram), i ells és van trobar una serp a sota la Haima (lloc a on dormiré) i per aixòs ens fan portar amb al material obligatori, una navalla, ai bull dir una bomba aspira verí, aquí la lista de material del sables:

- Motxilla
- Sac de dormir
- Paravents
- Manta alumini supervivencia
- Frontal amb piles recanvi
- Rellotge
- Brujula
- Encenador
- Navalla
- Antisèptic cutani
- Mirall senyalització
- Bomba aspira verí
- Xiulet
- 10 imperdibles
- Menjar, minim 14.000 kcal
- Certificat metge i electrocardiograma
- Gorra desert
- Pantalons curts i mallas
- 2 Samarreta
- 2 Bidons de 750 cl aigua i capacitat de 1,5l d´aigua, trobar algun sistema
- 4 parell de mitjons
- Bambas
- Polainas
- Ulleres de sol
- Crema solar, factor 5.000, jejeje
- Màrfega ????
- Farmaciola
- Sandalias
- Pastilla de sabó
- Repall de dents
- Vasalina
- Pastillas de alchol solid
- Cassoleta
- Cullera
- Bengala d´emergència
- Lumistick
- Pastillas de sal

Tot aquest material la majoria és obligatori, jo intentaré treure cosetes, ja que no bull portar una maleta de 15kg, amb uns 12kg vaig sobrat, la putada és que quan menys pes més pasta, aixós és com la bici ex: ( peça bici, "xt: 160grams 100€", / "xtr 127grams 195€" ) i amb al material técnic l´arrel quadrada és la mateixa, ( "Sac 550grams: 190€ tº minima: 0º", / "Sac 450 grams plumes: 260€ tº minima: -10º ).

L´aigua et donen uns 10,5 litres d´aigua al dia +o- i al final de la jornada t´has de guardar l´aigua fins l´andemà al mati

Etapa normal:
10,5 l per día
- 1,5 l avans de la sortida
-  2 o 3 cops 1,5 l al llarg de la cursa
- 4,5 l al final de la etapa

Etapa marató:
12 l per dia
- 1,5 l al mati avans de sortir
- 1,5 l CP1
- 3,0 l CP2
- 1,5 l CP3
- 4,5 l al final de la etapa

Etapa non-stop:
22,5 l per 2 dias de la etapa nonstop 
- 1´5 l avans de la sortida
- 1,5 l al control 1, 3 y 6
- 1,5 l o 3 l al control  2, 4 y 5

La setmana passada vaig anar a la botiga de diedre i vaig comprar la maleta de raidlight no l´he provat perqué tinc al peu xungu del UTSM i no puc entrenar, però és molt comode i sarrapa molt bé.


Una de les coses dificils es trobar a un sabater que em cosi un belcro al voltant de la sabata, per posar la polaina i aixós és una tasca difícil de fer i que no tots els sabaters estàn disposats a fer, aquest tema és al que més em preocupava, que quines sabates haig de portar?, quines polaines son les millors?, com posar-les?, i gràcias en sergio fernandez(expert en ultras i un tiu de p.mare), m´ha resolt els meus dubtes, ara toca provar tot de menjar biofilitzat i mirar quin es el més adecuat per mi, no fos pas que el dia de la cursa em trobi sorpreses..ex: gastrointeritis, bomits...

Al meu objectiu principal serà guanyar la prova que donen 5.000 €, no en serio l´objectiu serà acabar i si el dia de la etapa NonStop 82km, em sento bé puder apretar una mica a partir del km45, pro com no en tinc ni puta idea de com serà m´he proposat un altre objectiu, que serà intentar fer tota la cursa corrents, encara que la gent m´adalanti caminant, crec que a un ritme baixet constant es pot fer, ara alguna duna d´aquestes radikals o pujades fortes dons caminant i punt, que al igual arribo allà i no faig ni un putu metro corrents, perque ara em posen una motxilla de 15kg, a la platge amb + de 50º i una xafogor de cal déu i amb els peus ambbutllofats i rebentats i mal alimentat i al igual canbio ràpid la estratègia, realment més igual, si veig ke es pot correr a volar sino a caminar, a mi tot em va bé ara lo que estic segur es que ho donaré tot i que ho aconseguiré, encara que sigui l´ultim.

Avui llegint una revista he vist que l´any 1994 un corredor Italia es a perdre amb una tormenta de sorra i va estar diambulant 9 dias, perdent 13kg, però pitjar sort varen tenir 2 participants que van murir en plena cursa el 2007 i més val que no m´informi de més coses d´aquet tema.

La espera serà al més dur de tot, pro al tenir altres objectius guapus abans treurà al monu.....començen els preparatius i entrenaments amb pes i per la platge, Roses-Escala-Roses, moltes vegades.

algunes imatges...impresionant


Aquí la haima, on dormiré






companyerisme







Soledat


Amistat