UN GUERRER LLUITA FINS EL FINAL

diumenge, 1 d’agost de 2010

ULTRA TRAIL ANETO (volta a l´Aneto)

"AVENTURA TOTAL"-(En tots els sentits)

98Km i 5.900m desnivell+positiu (total des: 11.800m...com mola)



"VOLTA AL ANETO" recorregut que dona tota la volta a l´Aneto i el macis de la Maladeta pasant per la Vall d´Arán. bona part de cami es GR11 i l´altre part son PR pasant pel Parc Natural Posets-Maladeta. Es un trail d´alta montanya de 98 kilòmetres y 5.900 metros de desnivell positiu. Et donen un temps de 30 horas i es una cursa de autosuficiencia total, o sigui que no et donen ni aigua, el cami no està marcat, simplement hi ha gent en uns punts de control i has de marcar amb el xip, la organització et dona un mapa i un road-book i a viure una aventura com deu mana.
Pasem per 7 valles del Pirineu Central:-Benasque, Ballibierna, Llosas, Llauset, Barrabés, Nere y Artiga de Lin. els punts culminants son el Coll de Ballibierna de 2.728 metros, el Port de Vielha de 2.442 metros y el Port de la Picada de 2.477 metros.





Divendres 30 Juliol.

Després de la feina i de jalar una miqueta, faig revisió de material que no em falti res, cosa imposible ja que la llista de material es molt llarga, i men vaig cap a Benasque(4h45min de cotxe)un cop a Benasque fliput amb les botigues de muntanya que hi han, si t´agraden els esports de muntanya i tens pasta, allà t´hi quedes atrapat, peró jo no tinc pasta que es final de mes o sigui que compro númes el que em falta i vaig cap a l´hotel de 2** que està de puta mare i molt centric, està al mateix carrer de la meta,.
m´en vaig a sopar,: uns macarrons i un pit de pollastre(mm...)i vaig cap a la habitació a comprovar si ho tinc tot i ja vaig de cul, no sé quina maleta agafar xque a la nova no hi cap tot, peró després de 2hores de muguda intensa, finalitzut la tasca més dificil del cap de setmana i per aixós no m´han donat cap medalla de finisher, llista de material:

• Mochila
• Chaqueta cortaviento con capucha (la capucha puede ser separable)
• Forro polar (peso mínimo de la prenda 150 g.)
• Pantalón o mallas largas, por debajo de la rodilla
• Guantes
• Linterna frontal (35 lumens) y un juego de pilas de recambio
• Luz roja de posición trasera (tipo piloto de bici)
• Manta de supervivéncia (minimo 220 x 130 cm)
• Gorro térmico
• Gorra de sol / Buff
• Gafas de sol
• Silbato
• Navaja
• Comida Vuelta Aneto(min. 2.500 Kcal.*) con nº dorsal en los envoltorios
• Potabilizador de agua (pastillas, yodo, etc.)
• Sistema hidratación (min. 1L)
• Botiquín: venda elástica vendaje/tapping (minimo 80 x 3cm), antiséptico
• Mapa y Road-Book
• Brújula
• 8 imperdibles
• Bolsa porta residuos

se t´en va la olla, ara ho vaig aconseguir tot i després encara hi ha el Material suplementari recomenat:

• Dos bidones de 0.5L de boca grande, para rellenar facilmente en marcha
• Linterna frontal de alta potencia (Más de 80 lumens)
• Equipación caliente suplementaria en caso de mala climatología
• Bolsa de plastico para proteger el mapa
• Camiseta y calcetines de recambio
• Crema solar y vaselina o crema anti-rozamientos
• Reloj con altímetro
• Teléfono móvil
• GPS

amb la tonteria son les 23:30 i m´aig de aixacar a les 4:45., a subar-la s´ha dit.

Disapte 31 Juliol

Les 4:30, faig tot el que fa un avanç de sortir al carrer,vaig a esmorzar i després a buscar el dorçal cosa que quan arrivo al pavallo em diuen que no era a les 5:00 sino a les 6:00. primeres mogudes del dia.
em distrec una mica a les 5 del mati, ja que m´he aixacat massa aviat

A la bosa del corredor hi ha una samarreta prou xula, una gorra(molt guapa) el dorçal i revista trail.
Vaig a meta a fer revisior del material i també control de pes (el pes minim 2´5kg sensa aigua), la meva fa 3´5km amb l´aigua, justet peró paso.

vaig a meta i ja començut a trobar penya coneguda, es ben bé que sempre som els mateixos sonats, una mica de Briefing i sortida som uns 200 corredors +o- i sortu molt de trankis, i fem un grupet amb l´Eugeni i en Victor, decidim anar de trankis i aixis és, són uns 20km de pujada al principi pista i després ja corriols i a mesura que anem pujant va siguent més técnic, i després del control em giro i ja no veig a l´Eugeni, em feia patir perque s´habia deixat l´aigua en al control de material i amb en victor pensem que ha demanat una botella d´aigua en al control o a parat a pixar, anem un pél més lents xro rés pensut a deixar una botella al mig del cami peró finalment no ho faig, realment em va ralla una mica, perque ell m´havia ajudat en algunes altres curses en moments critics.




Peró aném tirant i parut un moment a treure unes panses que portut a la motxilla i putada ja vaig sol, jo volia seguir en victor que es coneix el cami i després del coll de Ballibierna, vaig cap a l´esquerra seguint com un camí, peró finalment veig que no vaig bé, em giro i amb la meva vista de falcó veig un punt que es mou deu ser en victor i començut el descens seguint un riu que l´haig de atrevessar i casi em mato en l´intent, baixo una mica més i el l´atrevesut quedant amb els peus molls, numés he perdut 5min vaig tirant pel voltant del llac LLauset, molt macu i la cosa torna a pujar un xic, alla menjut la única barreta energetica de tota la cursa, que mentra de muerte i em caçen un parell de corredors un dells en xavi de diedre que havans em fet un tram junts i em va de puta mare per seguir, Comença a apretar fort el sol, fins a Conangles em fet un grup de 5 juntament amb la 1a noia(vasca)que i va molt fort, perque quan comença la pujada del coll de viella alla jo vaig un pél més lent i s´en van, llàstima perque hi ha un noi que porta gps, d´aquets grossos, peró més igual jo vaig al meu ritme i fent aquesta pujada començut a notar una mica de fàtiga de tantes curses que portu a sobre, aixós es una cosa que he aprés en aquest 3 setmanes seguides de curses, que es millor reposar després de cada cursa 2 semanes o 3 com a minim, sino cagada de pastoret.


Vaig pujant hi han unes vistes impresionants, de somni, em podria passar la resta del dia alla sentat mirant les vistes, peró estava fent una cursa i podria dir una altre cosa d´aquet més al anar un pél més lent a les curses he pugut disfruta molt més dels paisatges, i un cop ja casi a dalt del Coll de Vielha em trobut amb las màquinas Xesc Terés i en Xavi Marina, van amb un vasco i fem un auto-bus fins a vielha, jo flipo amb aquesta penya tenen molta experiencià ex: en Xesc sempre que l´he trobat en alguna cursa ja sigui el km 40,50,60, sempre m´acaven adelentant, aquí es nota la gent que porta anys en el sector i sap plantejar-se una cursa com deu mana, l´experiencia ho és tot(jo també amb bull passar al diesél) i també parlant amb en xavi marina em va explicar la dificultat i dedicació de organitzar una cursa(organitzador de la costa brava extrem running), per mi són gent digna d´admirar, per tot el que fan, dons en un moment del descens no sé si vaig ser jo o en xavi, surt una pedra disparada que casi li toca al cap en el vasco, li va pasar a menys d´un pam...bufff, si la pedra el toca k.o segur.

Després de fer un descens molt agredable, arrivem a vielha km51,5, aqui donen caldo en prenc 3 vasets i em cambio mitjons, sabates, i jo portava un platàn per menjar la penya amb entrepans, macarrons, etz...i jo amb un trist platàn, amb 50km m´habia menjat un platàn una barreta, un gel i unes panses., aqui començut a patir per lo de sempre que s´em tenca l´estòmac, i encara anava per mig platàn i en xavi i en xesc ja sortien jo els dic que em kedut a menjar un xic més, els habia de haber seguit, perque en xesc portava gps.

Allà hi ha algun corredor amb al tormell inflat, algun amb pajaras i d´altres que els i prenen la presió, jo vaig a per la segona part de la cursa, que bé una pujada de cal déu, bull apretar, peró no puc, no tinc força i vaig bastant lent, fins un coll, bueno allà segueixo el cami peró es desvia una mica i jo vaig tirant feia baixada i jo ja sabia que hi habia baixada perque vaig mirar al roadbook, i deia baixada, pero al cap de 10 min dic, aqui no hi a marques ni merdes, vinga marxa enrrera i pujadeta, ja se sap es el que pasa en els ultras, que et pot passar de tot i jo no em desmoralitzo i pensut que numés han sigut 20-25min, k no bé d´aqui, pim-pam fins un altre desviament que em surtu una mica peró en questió duns minuts ja tornut a retrubar el cami, peró dins les hores que he anat sol encara m´he apanyat prou bé.

Fins que trobut 3 corredors, parut a refrescar-me i un tira endevant l´altre es queda enrrera i jo vaig tirant amb un noi que es diu pau i em va bé una mica de conversació, tant de rato sol el cap pot fer de les seves i després de tant de sol durant tot al dia, i a més no mentra res a la panxa i ja feia unes hores k no jalava res, tenia les defenses un pel baixes, em distreia una mica, per aixós hi ha tant de bon rotllo entre corredors de muntanya, ens ajude´m uns als altres encara que numés sigui palikejant, es com medicina pel cervell, i ens vam explicar mitja vida anant fent km, hi parem a una font gegant molt guapa , aigua n´hi ha hagut a punta pala, ara res de posar pastilles potabilitzadores ni osties,puc dir que he vegut aigua de tots els rius i he posat al cap a totes les basses per superar la calor, aquesta aigua d´aqui es màgica, que bona i poder en tota la cursa 10litres han baixat.

En un control i habia la dona d´en Pau i les seves filles i tot de gent ànimant-nos, començem la última pujada ràdikalissima, i parem un moment menjut un plàten i al cap d´un rato un altre gel, sino era impossible avançar, anem pujant i cap al final de la pujada li dic en Pau ke tiri ke jo descansut un rato i tornut a la carga.

I veig ke bé un grup de 6 corredors entre ells l´antonio, un veterano dels que tiren que espanta, el vaig coneixer al trail maestrat, i ja em vaig kedar amb ell fins al final a més portava gps, i dic jo aqui et segueix-ho com sigui, i arribem ja fosc al Port de la Picada, em fet una pujada de 1000m desnivell, i ara bé un tram ke tela, ja amb els frontals tirem recta i no anem bé per allà, som un grup de 10 tb hi han gent de la cursa de 76km, i tots perdus sensa saber a on anar uns diuen abaix altres diuen esquerra, finalment trobem al camí bo graciés a l´antonio, res 10-15minutets de no res, i baixem més fins a l´únic avituallament de caldu dels que fan la de 76km, cosa k també vaig fer 2 caldus, dons ara falta últina pujada i ja tot baixada, dons tirut de l´antonio i dún altre noi en josep, i anem molt de trankis fins a meta algun tram trotan pero també caminant i arrivem a Benasque amb tota la il.lusió del mon, i creuem la meta.

Em donen medalla guapissima de finisher i diploma, i amb més corredors comentem una mica amb el que tira la gent, batuts i merdes i jo dic amb lo que he tirat i la gent flipa una mica inclús jo, peró per sort akest cop no he pillat blancasu, bueno l´únic que no he trobat a la cursa i esperava trobar són els mils de xais que ens han dit que trobariem i no n´he vist ni un.,ja marxava i em trobut la dona del pau i em pregunta si l´he vist i dic ja està també s´ha perdut en al mateix lloc que nosaltres després del Port de la picada, peró ell s´habia perdut més rato i seguidament cap a dormir a l´hotel que el tenia a tocar, aixós si que es vida i a més orgullós de aprofitar bé el dia, realment creia que faria unes 16horetes +o-, peró la semana passada vaig fer una cursa de 103,5km 5500des+ i l´anterior l´olla de núria o sigui que estic més que satisfet.
ARA VACANÇES I A FER EL GOS.

temps: 18h 40min 00seg
posició general: 25é
posició categoria: 17é




video de la cursa