diumenge, 25 de juliol de 2010

TRAIL L´EMMONA

103,5 Km, desnivells totals: uns diuen 10.000m i altres 11.433m ??!?¿?


perfil del desnivell


"PATIMENT EN ESTAT PUR".

disapte 3:30 de la tarda arribo a Sant Joan de les Abadesses, faig totes les parafernàlies post curses i prepar-ho be el tema alimennt, que sempre tinc problemes en aquet aspecte, cosa ke no em va servir gaire de res, bueno primer el primer.

vaig cap a meta trobut alguns corredors coneguts, i veig ke hi ha molta màquina suelta pel pati, i han 3 del diedre que son uns makinorrus, surtim amb la calma de meta uns 100 corredors.

i fem un grupillo de 7,8 i anem tirant per trams de corriols i bosc, direcció Ripoll km14, aquí encara he menjat una mica de tronja i plàtan, allà tirem jo i en juan(alcanar) i els 3 diedre, en juan es queda un pél enrrera i jo segueixo els de diedre, ells no baixen el ritme i en un tram de puijades i baixades dureta peró curtes jo trec una marxa o ells la pujen peró em kedu un xic enrrera.

un punt de control a mig de bosc k empleno aigua i ja veig ke tinc gana pero no entre res, intento menjar una galeta petita que l´acavo tirant, mal rotllo, vaig tirant i veig els de diedre al final de una baixada, fins al coll de la botifarra-km30 m´ofereixen pasta i els i dic ke no gràcies, agafut una tronja i em bec el suc, em diuen ke els tinc a 2minuts, vaig tirant d´aigua i isotònic peró baixo el ritme, aquesta penya va molt forta i bull reservar ke ja sé ke passa kuan es força, a més a estat fent molta xafagor i he suat força, fins a la cullada del forn, vaig tirant i m´adalanta un noi ke no bull pas seguir el ritme ke porta, vaig prou be l´unica putada va ser ke no portava molta aigua perke els controls estaven molt junts fins aquest ke estava a 14km i vaig arrivar amb molta set fins proxim control, pel cami em trobut en juan trotem fins a coll de l´arç km40.

ens posem el frontal i tirem ens adelantaen 2 nois i en juan tira més ràpid, jo començut a marejar-me una mica, normal 5h corrents i no he menjat res solid, intento menjar una pansa i mentra com una patada al cul, tinc mals presentiments xk sino li donc el cos calories,no podré tirar.
Arrivo a Gombrèn km45 marejat, i en juan ja s´en va, li dic ke jo puder em kedut allà ke estic kardat, fisicament molt bé peró marejat els de la creu roja em diuen de pendre la presio, i els i dic ke no gràcies ke em kedut allà fins ke em recuper-hi, em morut de ràbia, estic bastant de rato i em prou feines m´he begut mig vaset de caldu i 3 cullerades de yogurt i aixós que eren de la fageda(kin pecat), els i pregunto a kuan està el proxim control em diuen a 3km i decideixut tirar ke si avandonut seria el proxim, dons han sigut els 3km més llargs de la meva vida he tardat 1h33min a fer 3km, ara cada 5min caminant, parava 5-10 minuts, kina pajara més béstial, ke kollons s´ha de fer si un té l´estòmac tancat i li es impossible menjar.,.amb lo ke jalu jo.

A mitja pujada trobut en david i li dic ke em retir-ho en el proxim control i em dona ànims i em diu ke reposi pero ke no em retiri, em kagum els ke m´han dit 3km, estava x fer marxa enrrera, peró pas a pas arrivo al control, alla mestir-ho al terra mort de ràbia pensant mil histories, k es impossible avançar,k encara ke continui el temps ke faré sera una merda, k kom pot ser ke feia poc habia guanyat una cursa de 120km i havia fet l´ultra de andorra k era al doble de desnivell k aquesta etz..., fins k arriva en Narcís i li dic k em kedut alla i em diu ke no, ke anem tirant caminant,pero k no em retirava, i jo sincerament pensava ke allà era el meu destí de cursa no volia peró jo sabia ke seria la meva 1a retirada,bufant i rebufant pensant k es impossible, em torna a dir va anem osties i no sé xk pero amb tota la ràbia del mon pillut la maleta del terra i segueixo en Narcís, pensut ke fas si ni m´aguant-ho l´equilibri del pajarracu ke partu a sobre, i ja a poques passes pensut a tornar enrrera a on estava, peró en Narcis em dona palike i m´ajuda a pensar amb altres coses i no amb l´ostia ke portu a sobre, desde alla les hores passen molt més ràpid i em va de puta mare.

tirem apoc apoc peró sensa parar i no vegim com li enxufava a les pujades no li podia al seu ritme, peró ens anavem esperant.
fem fins a coma ermada 1880m sostre de la cursa, allà també s´ajunta un noi l´alberto k em dona un recuperation(sals) tb em va de conya peró encara no puc menjar, i fem el coll k fot un vent i un fred k tela, arrivem a campelles km58 aki li enxufut al caldu com 2 o 3 gotets i un tallet de melo i seguim i sincorpora més gent, jo alla al km65, em tornut a marejar i em posut al terra a dormir, fins ke be gent i em desperten, lo tipic si, si estic bé aneu tirant, i vaig tirant cada 30min, parut 5-10min, fins al km-70 alla després de la dormideta, (ke era l´única manera de treurem la pajara durant uns instants)dons em despert-ho i no sabia si era a l´esquerra o a la dreta, vaig tirant cap a una direcció intentant recordar algun lloc k habia passat, i correcte anava contra direccio ke estupid, aixós es bastant trist vaig tirar 1km contradirecció sort ke no vaig trubar cap corredor pensava ke dirient si veuent un tiu corrents encontradirecció...."ke s´ha tornat boig"je,je.

es fa clar i arrivo a Campdevánol, allà després de + de 13h puc menjar una mica fruits secs i un tall de crosant,un noi es retira i li dic lo ke estava passant jo k pel ke kedava ja era igual, simplament acavar, peró jo no soc com en Narcis i no el vaig convencer, ara bé pujada ràdikal i al cap de 2-3km em posut a dins del bosc i m´estirut al terra a dormir i kuan em despertut mirut el rellotge i havien passat 30min peró en aquest punt estic de conya, aquí comença una nova cursa per mi, pujut pistonada i afrontut la pujadassa tant forta.

kines vistes tant guapes, es veu el pedraforca tot ràdiant amb la sortida del sol, trobut el company de equip den juan seguim junts fins un avituallament,


allà els hi dic lo putes k els he passat i un tiu treu del cotxe uns crossants i cacaolat, o sigui k bé ke em va sentar, GRÀCIES, alla pujut una altre marxa deixant el colega i fent un tram molt empinat, peró després de dormir i jala estic molt bé apart ke he caminat molt de ratu i fisicament estic molt senser, pujut ke semblut boig pensant a ke bull arrivar a meta amb en Narcis, em diuen en el coll de jou km-88 ke estan tres nois a 35min i li enxufut el turbo, baixant a sac, i al cap dun rato els atraput es l´alberto del recuperation, els pasut a una velocitat radikal i li dic a kuan esta en Narcis i em diu en ke ja deu estar a meta.

Al mig d´un menat de vaques trobut un toro ke karda + de respecte amb al cap tot gros i pelut i passut de puntetes en mig de les vaques i el toro, kin respecte , ara estic disfrutant fort.últim punt de control en el km100, falten 3,5km per meta.

pensut amb com m´ha ajudat la penya a superar akesta super-pajara i amb ke el primer ke fare kuan arribi serà comprar una botella de cacaolat., i ja vaig tirant veig al cotxe, ultims metros fins a meta, si he arrivat, no m´ho puc creure, alla trobut david, narcis i la primera noia, han arrivat fa 10min, els i donc les gràcies i jalem una mica, tot explicant la gran aventura.

aixós del menjar no es la primera vegada ke em pasa, a andorra i altres curses tb m´ha passat, xro no tant fort, ho haig de solucionar JA, no sé com peró anant provant diferents aliments habeure ke em senta bé(el k segur ke portare a la proxima es un bido de 600 de cacaolat).,eska no vaig menjar cap barreta ni cap gel, si la panxa diu ke no, ke es pot fer.El ke no pot ser ke amb 13h no menjes res consistent, habeure cuantes calories gasto a fer 75km i quantes ne injerit, segur ke no kuadren els numeros.
Aquest cop no en donava ni 1centim per mi, si haguessin apostes, el ke hagués apostat ke jo arrivava a meta tal com anava s´hagués forrat,.,ja,ja,ja....
akesta cursa apart de ensenyar-me moltes coses, he pogut viure el bon rotllo i companyerisme ke hi ha en aquestes curses, GRÀCIES A TOTS, més de la meitat l´heu acavada vosaltres per mi.

curiositats: el tema estirar-me, era impresionant quan la orella em tocava al terra m´adormia a l´instant i el més bo de tot, cada vegada somiava la ostia de coses.

temps: 18h37m07s
posició: 20é