UN GUERRER LLUITA FINS EL FINAL

dijous, 24 de juny de 2010

ULTRA TRAIL D´ANDORRA

112Km, 19400m desnivell total(9700m+positius), setenvalaolla
"la cursa a peu més dura que es realitza als Pirineus, i una de les més dures del mon"

Em sento Déu he finalitzat el meu l´objectiu més radikal de l´any....Si!!!!
Aket finde a sigut un ultra-finde perqué hi ha hagut ultra-pujades/baixades, ultra-reventades, ultra-ratllades, ultra-blanques i finalment ultra-orgull i ultra-satisfet.
Perfil

Divendres 25, vaig a can Bertu i preparem tota la tangana, fem un preparat explosiu de pasta amb mil histories(salmó, llenties, vinagre,...) i anem tirant cap Andorra.
parem a mig camí a papejar el mix de pasta k estava de collons i seguim fins a Andorra a on fem unes compres en Bertu s´ha pilla una manta tèrmica i uns mitjons i jo un paravents d´aquests pro, que a Girona val 220 €uracos i aquí 160€(però a l´etiqueta posava 175€...triomfada) arribem a Ordino i anem a buscar el dorsal i bossa del corredor, ens regalen una bossa d´esport i 4 merdetes, voltem un xic i vaig trobant corredors coneguts, busquem un bareto per menjar un entrepà però aki no fan entrepans i optem per fer menú: macarrons i un filet i kedem tips a rebentar i ens estirem a la furgo 1h30, són les 23:00 i ja anem de cul per preparar-ho tot,
 



Anem cap a meta i ja hi som, hi ha molta penya unes 600 persones i es fa una ratonera a la sortida, ++nervis, focs artificials i sortida a les 24:00.
Els 10 de davant son d´elit i jo sóc tan burro que els intent-ho seguir, fem algun km i comença la pujada
 
Bertu en plena feina

.
Anem 8 a davant i va i ens passem un trencant, marxa enredera, no ha sigut greu i amb un flai s´ha posat bastanta gent a davant pujada a un ritme alt i ja penso k ke collons faig de arrencar tant ràpid és una mania k tinc molt dolenta, es nota l´altitud cada cop em costa més agafar aire, pugem al primer pic(Pic del Clot del Cavall-2.612 m)vaig un vistaso enredera hi ha tot de frontals en línia espectacular, baixada i em paru a treure les polaines que s´em desenganxen i les guardo, putada perquè hi ha molta neu, final de baixada i ara toca pujar al Comapedrosa, avituallament i pujadassa de les fortes i ja començo a notar el cansament de la arrancada de cavall k he fet, m´adalanta algun k altre corredor entre ells en jordi caba k el saludo i ja em diu k tranki k és molt llarg i ja no el veig més, tram de tartera perillós que cauen pedres a banda i banda a tota pastilla, un tram de cordes i neu i ja sento uns tambors i una gaita tocant a dalt del pic, la pell de gallina això si k té merit pujar i estar tot la nit a 3000m passant fred i animant el personal amb música arribo a dalt del Comapedrosa(km-20, 2.942 m) amb malt d´altura o algú xk estic mig marejat i allà una càmera filmant-me i una tia fent preguntes xro jo no estava gaire per enquestes ni histories, començo la baixada bastant tècnica i bé un tram de molta neu(em faltava portar esquis) vaig caure com 300 vegades patinant per la neu, el cap em dona voltes i voltes kina ràbia arribo el km25 refugi del comapedrosa i ja trobo a un noi k es retira per una caiguda, i jo tinc molt mal de cap, però surto a fora intent-ho continuar faig 500m i haig de seure estic fatal i de cop començut a putar, i em kedut ajagut pensant a retirar-me, mirant el refugi k el tinc a tocar sé que si i torn-ho allà mi kedut, la gent em passa i em diu com estic, i jo amb un blancaso del mil, em nego a retirar faig 100m i torno a seure e prenc gelocatil tot dona voltes no sé ni a on trepitjo, em dic tranki retirat no passa res un mal dia al pot tenir qualsevol, i torno direcció al refugi, i a 300m sec i dic k fas imbècil jo no em retiro ni boig encara k mi kedi pel camí, bueno vaig estar casi 1h pensant k feia i anava caminant amunt i abaix semblava boig, vaig agafar molt fred però me la sudava tot en aquell moment, però finalment com k sóc molt orgullós vaig tirar poc a poc i comença a clarejar, i tirant pensava si em retir-ho no passa res però estava mort de ràbia a més pensava k si tirava havia perdut la ostia de posicions que això era lo de menys però ho pensava, vaig pensar tantissimes coses, però vaig caminat i quant bé baixada intentava córrer però s´em regirava l´estomac i el cervell i havia de parar, anava a pas de tortuga però anava tirant,

Fins arribar a km-35 al Bony de la Pica ara toca baixada uns 1500m des-neg., molt radical, tècnic i perillós perquè hi ha un tram k no hi ha camí i ens fan passar per uns matorrals i barrancs agafats de cordes i cadenes, realment perillós però a mi m´agrada ara aki la podia haver palmat algú i molts corredors s´han queixat, i a mitja baixada començo a recuperar-me dels blancons, i vaig ràpid, fins a la Margineda.


Avituallament fort menjut arrós i em canvio de sabates i mitjons fent tot això pensant si em retirava o no, dons pit i collons i ara bé la pujada més llarga 1700m desnll+positiu, molt seriós, després de hores amb mal estar començut a pujar el ritme, trobut a un japo petit i sec el colega però amb els pals no vegis com tirava i anem fent la goma, també si apunta un gabatxu i anem fent un control i un tiu amb blancasu al terra a 3/4 de pujada, i després de la pujada més llarga k recordut haver fet mai estic a la Col del Bou Mort o sigui de 948m a 2501m UUAAAHHH, i baixada fins Refugi de Perafita menjut fort i atravesso un parell de valls fins Refugi de l’Illa allà comença a ploure fort em vaig salvar pels pels fins que anulan la cursa i anava arribant la gent ben molls fins,al cap de 2h ja érem casi 50 corredors, trobut a uns quants coneguts i al cap de 2h veig en David que estar xop i em diu k segurament es vol retirar però encarà li keden 10km xk akell refugi no es pot accedir amb cotxe, bueno para una mica i surto com un coet 400des+positiu fins Collada dels Pessons(2.848 m)i 8km baixada xunga i ben moll, dons vaig molt a sac jugant-me el tipus però recuperant molt de temps perdut i això em dona ànims, passo pel mig de unes pistes de esqui fins a km76 Bordes d’Envalira menjo arrós amb tomàquet(boníssim) i veig en Mia k em dona ànims i em diu k em keden 3 pujades 2 de + de 600m des+positiu i 1 de 800i picu, esperen en david k segurament es quedarà allà i jo vaig tirant a fer la 1 pujada una pujada infernal i empinadissima sense camí i a 4 grapes fins al Pas de les vaques(2.575 m)miro enredera i no veig ni dios, he anat molt fort, baixada guapa k casi mi kedu amb un salt a una roca fins al km84 Vall d’Incles una noia molt simpàtica em prepara un té, unes galets i segueix-ho només falten 2 muntanyots bestials i 1 llarga baixada, vaig fent poc a poc i al cap de mitja hora es fa fosc un altre cop, i em comencen a venir tots els mals, a part de k el frontal estar baix de piles i les havia canviat al Refugi de l’Illa, kina pujada més ràdikal arribo a la Cresta de Cabana Sorda km90(2.657 m)baixada molt calmada fins al Refugi de Coms de Jan, allà estic 10 min reposant, i ja nomes keda 1 muntanyot molt fort amb molta neu i una rampa final k espanta, a mig camí em bé a visitar el pare de l´home del masso kin dolor mental i estomacal tant horribles estic 15 min inmovil pensant a tornar enredera i plegar a part k no veig un pijo, dons decideix-ho esperar uns que venen darrere meu portava 25km sol i em diuen kom estic i si bull polvos o gels, decideix-ho anar amb ells pel tema llum fem 1 pujada infernal fins Collada dels Meners km95(2.719 m)em fan foto a dalt i atravesut el pic per un túnel de gel impr. I vaig un crit de guerra fortíssim, si ja he fet 9700desnivell+positiu ara falten 15km baixada, seguim un Andorra, un francès i 2 catalans, jo estic fotut però amb akesta gent anem xarrant i em va bé trotem fins l´últim control.



km100 Refugi de Sorteny,aki mig delirant però sé k acavaré com sigui



Després de un mal moment anem els 4 tirant i com en tota la cursa els camins pens d´aigua peus molls, però arribem als pobles i això després de vinti-tantes hores es de agrair xk saps k arriba el final ara si k m´ho començut a creure k acabaré, a més atrapem a un altre gabatxu k comença a esprintar kuan ens veu als 4 k anem, peró el k no sap es k jo tinc 2h30 k m´han de restar xk he arribat el primer quan han anulat la cursa i em fet sortida controlada, i finalment arribem a Ordino i META no m´ho puc creure, l´organitzador em felicita 4 fotos i encara em keda pujada fins la furgoneta, estic pensant amb en Bertu k si està a la furgoneta s´ha retirat, sinó no i serà, dons i era cosa normal perquè el colega ja havia sortit amb problemes musculars i amb molta son ho ha deixat el km45(margineda), em kardut a subar a la furgoneta màgica 4 horetes, em llevo i em vaig a dutxar, estic fet merda però contentissim., la organització un 10 el regal finisher un 5 pelat ska jo volia un xaleco guapu k donaven fa 1 o 2 anys.


un detall de la cursa de casi 600 em acabat 98 (la penya es queixava de la dificultat, duresa i perill en alguns trams)ara haig de dir k en els últims 5 km veia coses k no hi eren,de lluny veia com persones i formes però al acostar-me eren sombres ara jo no deia res a ningú,xk ja sabia k era a causa de l´esgotament, però kines paranoies., a part de alguns moments de son, que tancava 3 segons els ulls m´entres corria i era a gloria, tenir la sensació de descansar per un instant.

ah sigut bestial, a part de que ha sigut el més heavy que he fet mai, perquè eh aprés moltissim sobre el cos i la ment xk pensar k el km25 ho volia deixar i he acabat, patint el k no estar escrit però he acabat, i després tornant amb cotxe unes 4h per acabar de fer les reines de les blanques.

08/07/2010: un detall que no entenc es que si jo vaig estar 2h17min a dins el refugi de l´illa quan es va aturar la cursa i no em deixaven sortir, vaig preguntar si podia sortir i em van dir que si sortia a córrer em retiraven el dorsal i quedava eliminat, ells han posat 1h56min, res que son 21 min però un cop acabat la cursa fa graciàs veure temps i posicions(encara que jo normalment no porto ni rellotge a les curses)però veure que et baixen posicions injustament, no mola, que ja em diràs quedar 34 que 37 es la tonteria més gran del mon però..., perquè el més important per mi és acabar(viu o mort)però acabar i més aquesta cursa, rés ke simplement ha sigut la cursa més guapa ke he fet però akest detallet no l´entenc.


-classificacions general

posició general: 34
posició sénior: 25
temps: 26h 46min 27seg

ULTRA TRAIL ANDORRA 2010-primer tram



ULTRA TRAIL ANDORRA 2010-segon tram



ULTRA TRAIL ANDORRA 2009


ULTRA TRAIL ANDORRA 2009, CLIP


videos del organitzador: 6 capitols de com serà la ultra.
cap.1


cap2



cap.3



cap.4



cap.5



cap.6