diumenge, 30 de maig de 2010

ULTRA TRAIL COLL DE NARGÒ, 91 Km, 4000m DESNIVELL+POSITIU




Divendres 28 maig


Aquesta cursa mi acompanya el meu germà, ell farà 50 km amb bicicleta, anem a Nargó que està costat del Pantà d'Oliana, arribem a les 9:00 a coll de Nargó (533 mts)i kedem impressionats amb aquests muntanyots tant verticals que hi ha, anem a ajuntament i em donen el dorsal, anem a la pensió i quedem per anar a sopar amb tots els corredors, com sempre molt bon rotllo amb tothom, hi ha un home que es cec o casi cec i farà la cursa, va amb guies però sembla impossible.

al final hi ha hagut un canvi pel fet que en aquesta època de l'any el Uruguai (gall fer) està període d'aparellament i no es pujarà fins al cim del Tossal del Faig, enlloc de 98km en farem 90-92km.


Es una zona totalment desconeguda, solitària, salvatge, barrancs, serres, vegetació, natura, ... una zona espectacular, a on s´han trobat les empremtes dels últims dinosaures de la terra, la zona es caracteritza per l´enorme quantitat de jaciments, dons jo també vull deixar la meva empremta.

dissabte 29 maig


fa un dia molt bo, esmorzem i em prepar-ho per la cursa, En Nil agafa la bici i anem a la sortida, fem un parell de fotos i en Nil se´n va,

Saludo alguns corredors i revisió de material, merda com no em falta el paravents i només falten 5 min per sortir, truco en Nil que vingui cagant llets sort que només va tardar 2 min sinó no em deixen sortir. Aquesta cursa es de autosuficiència només et donen aigua, de menjar jo portava: 2 plàtans, avellanes, atmetlles, orellanes, 2 gels i 2 barretes
.

SORTIDA: som uns 150 corredors, Sona la cançó de Vangelis(pell de gallina)coet i patapam.


"La cursa comença amb un paisatge d'alta muntanya més humit amb molt pi i bog i, a poc a poc es va transformant en un molt més sec que pertany a les serres interiors amb carrasques, roures i vegetació punyent, passant per zones de fagedes i pollancres".

ja a la sortida un home em diu que m´ho agafi amb calma que es molt dura, dons amb la calma i anar tirant, ja des d´un principi pujada casi a 4 potes, vaig tirant amb en Jordi i en Xesc els vaig conèixer a la marxa de Navàs, fa una tº ideal per córrer.


En el primer control a Montanisell en Xesc es keda un xic enredera i al cap de 2 min el trobem a davant, i no podia ser s´havia saltat el control, putada va tindre que tornar enredera sort que era allà mateix, anem tirant amb en Jordi, pujada molt llarga però es pot fer bé, fins arribar a Les Collades (1.688 mts). Baixada i sorpresa trobem els primers 5 corredors que s´acaben de perdre però hi ha un noi que s´ho coneix i fem un camí diferent però finalment trobem el bo, veig a l´Eugeni, el vaig conèixer al ultra de Mallorca i anem tirant avituallament-aigua i prou, ska jo estic acostumat a avituallaments amb molt de tiberi, pujada dura fins a Grau de Queralt (1.709 mts), i baixada per matar-se si no es va al-loro, pista fins a Boixols (1.140 mts.), tirem i toca atravassar riu, encara sort que em van deixar uns pals i no em vaig mollar, fem camins bruts i amb molta pedra suelta però jo xino-xano,

Passem un poble abandonat, i avituallament al km 31, allà trobo en Jordi però ell apreta un pèl ja no el veuria més, vaig tirant sol, sol. tram llarg de pista amb puja-i-baixa, dons el avituallament no hi és està a 5 km més lluny i no em keda gaire aigua, toca atrevassar un riu molt gran i amb molta aigua i kardu el cap i em refresco que fa molta i molta calor, i ara bé pujada forta , a dalt de tot el control.



allà i arribo justet de forces estic un bon rato i veig que puja en Xesc, que apenes para 30seg, em costa però tornem-hi comença a baixar fins el barranc de la Gabarra(el barranc més llarg de Catalunya), i pujada amb molta vegetació fins al poble de Gabarra (1.120 mts), a mitja pujada haig de parar,començo estar fet merda i em fa mal de cap del sol, menjo una mica i sant tornem-hi, un cop el poble veig k el k anava 1º s´ha retirat per mal de cap igual k jo però més fort, passo pel mig del poble i 2 km de baixada i torna a pujar fort aquí es un moment meu molt critic par-ho 5min a jeure el terra, i torn-ho però tot em dona voltes, vaig caminant poc a poc, en aquell moment penso que m´havia de haver quedat a Gabarra però el cap el tinc tocat i fa males jugades, m´adalanta un noi i una noia i ja em veuen una mica cardat, però vaig caminant, em torn-ho a jeure 5 min més no s´em passa el mal de cap, torno a la batalla i em trobo a l´Eugeni a dalt al Tozal del Faig(1.566 mts) em dona conversa i em va bé toca baixada llarga que puc anar trotant prou bé, ens ho prenem amb calma, el sol comença a ser menys intens i això m´ajuda, trobem un punt d´aigua sense ningú, ens trobem un gos que ens segueix uns km i ens caça un andorrà que no està molt fi, i anem els 3 xino-xano, anant xarrant arribem al control a Valldarques, pugem fins a la Roca de la Mata(1.190 mts), i diguem k arribem a la meta els 3 junts, però jo després de 2-3hores xungu he anat molt calmat i encara stic prou bé físicament i amb forces per tirar una mica més fort, em sap greu xk em dit d´anar els 3 junts però em diuen k tires si podia, dons clavo una altre marxa i acceler-ho pensava que kedava poc però amb la tonteria vinga pujades i baixades el meu objectiu ara es arribar havans que es fagi fosc, control a Les Masies de Nargó i ja només falten 4-5km, i per acabar-ho de adobar...un altre riu, no arrivessim al poble secs, però és igual xke ja veig Nargó,

molta gent aplaudin pujada final i META.
em feliciten, em diuen k he entrat 9é i en jordi 1er i en Xesc 3r, vaia machins, el cap encara fa coses rares, em prenc una aspirina i esper-ho l´entrada de l´eugeni i l´andorrà.

FINISHER:
-9é-: JOEL JAILE CASADEMONT: 12H 22min